We zijn vertrokken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rentopreis - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rentopreis - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken

19 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Gistermorgen om half negen was het zo ver. De taxi reed voor om ons naar het station in Sittard te brengen. Vandaar konden we in een ruk door naar Schiphol.
Helaas herhaalt de geschiedenis zich wel eens en ook nu. In Sittard bleek de trein richting Roermond niet te rijden en dat zou de komende uren wel zo blijven. We waren daar een van de eerste getroffen reizigers door, dus er waren nog geen bussen. En toen die er wel waren waren er intussen heeeeeeeel veel mensen die daar wilden instappen.

Gelukkig konden we na wat heen en weer gebel Charly bereiken en die bracht ons naar Schiphol. Mooi op tijd.

Daarna ging alles goed. Op tijd vertrokken, op tijd aangekomen en hoewel onze gids net wat te laat was (ook in Bangkok rijden er (te) veel auto's in de spits), verliep ook onze transfer naar het hotel voorspoedig.

Ik had een soort China verwacht, maar de chaos is hier vele malen groter. Alles rijdt door elkaar op veel te smalle weggetjes en de stoep staat vol met de meest exotische (vooral eet) kraampjes. Als je een poging doet om over te steken dan is er altijd wel een brommer of erger die dat probeert te voorkomen. Het meest opvallende is echter het enorme aantal electriciteitsdraden die het straatbeeld sieren. Illegaal stroom aftappen lijkt hier geen enkel probleem te zijn, maar hoe ze die kabels uit elkaar kunnen houden is mij een raadsel.
Onze lunch op de 77 ste verdieping van de Bayoke Sky Tower was prima. Weliswaar geen fantastisch helder zicht, maar met onze jet lag konden we toch al niet zo heel veel meer zien. Dan maar even aan de site beginnen, maar wel kort vandaag.
Vanavond een welkomstdiner en uitleg over de excursies.
Morgen gaat het echt beginnen en dan zullen we proberen wat foto's te plaatsen.

• 19 Juli 2014 - 12:25

Thea Jacobs:

sjonge jonge, het zou ook een in keer goed gaan met jullie. maar mooi dat het verder tamelijk goed is verlopen. nog veel plezier, we zien het wel.

• 20 Juli 2014 - 13:06

Yoram:

Je weet toch dat je altijd een whopper moet offeren voor een vliegreis, scheelt een hoop stresse. Fijn dat jullie inmiddels goed zijn aangekomen! groetjes van mij en de meiden.

• 20 Juli 2014 - 19:40

Ellie:

Gelukkig zijn jullie heelhuids aangekomen en gniet nu maar van jullie vakantie we zullen jullie volgen
    groetjes Ellie en de rest