Sawadee-ka - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rentopreis - WaarBenJij.nu Sawadee-ka - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rentopreis - WaarBenJij.nu

Sawadee-ka

Door: Tiny en Ren'e

20 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Het welkomsdiner gisterenavond was lekker maar het bed na 33 uur zonder slaap

Nu is hopelijk de jetlag ook verwerkt en konden we vandaag er tegenaan. En we hebben zelfs nog tijd om iets op de site te zetten.

Vandaag deden we de highlights van Bangkok namelij het koninklijk paleis, de Wat Pra Kaew en de Wat Pho. De koning hier schijnt nog wat paleisjes meer te hebben maar dit is volgens mij het oudste dat nog in tact is. Uitbundig versierd met heel veel goud en bling-bling en heel mooi net als de beide tempels. De zon deed vandaag ook haar best om de boel te laten blinken, het was een stuk beter weer dan gisteren.

Eten doen we hier weer twee keer per dag warm en als het moet drie keer want zelfs bij het ontbijt zijn er al warme gerechten die wij als lunch of diner zouden eten.
We lunchten vanmiddag aan de Chao Praya rivier en van daar uit gingen we varen over de Klongs. Dit zijn smalle waterwegen in de stad waaraan huizen en huisjes op palen. Het is ongelofelijk hoe mensen daar wonen in houten huisjes waarvan je je afvraagt of ze niet ieder moment kunnen instorten al zijn er ook wel beter gesitueerden.

De boottocht bracht ons naar de Wat Arun. Weer een tempel,weer anders, met minder goud en bekleed met porselein in een soort mozaiek, maar weer heel mooi.Op deze kon je op voor het uitzicht en Rene deed dat ook maar mijwas het te steil.

De boot bracht ons terug naar de overkant en de bus naar het hotel. Daar kunnen we wel dit bericht maken maar helaas geen foto's plaatsen. Misschien lukt dat in een volgend hotel. Dat zou wel leuk zijn.

Volgende keer verder.

Tiny

• 21 Juli 2014 - 10:05

Ivette:

Leuk! weer een blog van jullie reis! Veel plezier, geniet ervan ..we gaan jullie volgen :)
    Groetjes Ivette&Edwin