Na een, moeilijk internet, pauze, Phuket - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van rentopreis - WaarBenJij.nu Na een, moeilijk internet, pauze, Phuket - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van rentopreis - WaarBenJij.nu

Na een, moeilijk internet, pauze, Phuket

04 Augustus 2014 | Thailand, Hua Hin

Nou, het was even moeilijk met internet; out of order en zo, maar hier in Phuket lukt het weer!
We waren in Chumphon dus we moeten Krabi nog vertellen maar of dat allemaal in een keer lukt weet ik niet. Maar goed, de reis is nu afgelopen en we beginnen aan de vakantie. Maar daarover later meer.
In Chumphon gingen we 's avonds niet met de groep eten maar zochten zelf iets wat altijd een beetje een avontuur is. We aten bij het restaurant van de golfbaan van het hotel waar een jongeman bediende die iedere keer begon met 'I'am sorry Sir...' en dan kwam wat hij eigenlijk wou zeggen. We waren de enige gasten en toen we een toetje wilden werden we doorverwezen naar ons hotel want dat hadden ze niet maar we hebbben er weer eens heerlijk gegeten.

Zaterdag gingen we verder naar Krabi. Dat was niet zo ver dus we gingen onderweg alleen maar een keer koffie drinken en kijken hoe palmolienoten groeien en kregen uitgelegd hoe er geoogst wordt en de olie uit de noten geperst. Behalve die palmoliepalmen groeide er nog van alles zoals limoenen, pepertjes, avocado, Annanas enz. Dus dat was wel leuk om te zien. We waren ook al vlak na de middag in Krabi. Zodoende konden we eerst het zwembad verkennen van weer een prachtig resort en ook nog naar het strand. Je kon er naar twee stranden maar wij gingen naar Nopparat Thara Beach en daar waren ook veel thaise mensen in zee, veel moslims ook hier in het zuiden, en die picknickten ook op de strook tussen het strand en de boulevard. Wij zouden dat de groenstrook noemen maar hier stonden er wel bomen maar veel groen was er verder niet. We aten daar later ook Pad Thai met garnalen.

Gisteren was een van de mooiste dagen. We gingen met een speedboot naar de Phi Phi eilanden en het was heel mooi weer. Nou dan het je echt wel dat "tropisch eiland gevoel". Eerst die speedboot; ik heb het normaal niet zo op boten en zeker niet als ze hard gaan maar dit viel mee. Eerst gingen we naar Bamboo Island, echt een paradijselijk eiland zoals je je dat voorstelt, wit zand en palmen en een prachtig blauwe zee. We waren daar vroeg en het was nog niet druk dus dan is het helemaal echt. We konden daar ook oefenen met snorkelen. Ik had het in Mexico al een keer gedaan maar toen lukte het niet echt. Maar dit keer lukte het wel toen we bij een volgend eilandje gingen snorkelen. We zagen allerlei prachtige vissen. Maar de klapper was toch wel onse lunchplek! In eerste instantie leek het een piepklein strandje en er waren nog een heleboel andere mensen. Die vertrokken gelukkig net met hun boot maar de verrassing was dat we niet daar lunchten maar een stukje door het water moesten waden, dan door een soort kloof en dan kwam je op nog een ander strandje tussen hoge rotsen met in de begroeiing boveop de rotsen zelfs apen. Het eilandje heette dan ook Monkey Island. Na de lunch gingen we nog op een andere plek zwemmen en toen was het helaas al weer voorbij.
's Avonds hadden we afscheidsdiner want vandaag kwamen we naar Phuket en toen we daar waren gingen onze nederlandse reisleider en de thaise gids weg dus vandaar. Van onze vase bus met chauffeur en zijn vrouw die ons verzorgde met drankjes en frisse doekjes als we na een excursie weer in de bus kwamen hadden we bij aankomst in Krabi al afscheid genomen.

Vandaag zijn we dus hier naar Phuket gekomen voor nog een paar daagjes uitrusten en aan het strand liggen. Onderweg hebben we nog gekeken hoe rubber wordt gemaakt en het was de bedoeling dat we in Phang Nga baai zouden gaan varen in de mangrovebossen, naar James Bond Island (waar scenes van The Man with the golden Gun zijn opgenomen) en naar een moslimeiland op palen. Helaas was het wer vandaag niet zo goed. We kregen een enorme plensbui over ons heen toen we net in de boot zaten en het bleef regenen. Bovendien was het weer te slecht om de volle zee op te gaan voor het James Bond Island. Gelukkig kon je in het moslimdorp bijna alles overdekt bekijken zodat dat wel nog lukte. Het was interessant om te zien al die huizen op palen en een sportveld in zee bij de basisschool. Die kregen net lunchpauze toen we er waren dus we zagen hoe er voor iedereen een simpele schoolmaaltijd werd uitgedeeld en hoe de kinderen die wat meer geld hadden daar snoep of andere extraatjes bij konden kopen bij twee vrouwtjes die daar op de grond zaten met hun handeltje. De kindren gingen trouwens ook allemaal in groepjes op de grond zitten eten. Maar daarna was de reis ook afgelopen en begon de vakantie. We hoeven niet meer vroeg op en ook geen excursies meer tenzij we dat echt willen. Dan kunnen we bij onze plaatselijke contactpersoon nog wel wat boeken maar we weten niet of we dat nog doen.
Eerst maar eens genieten van onze al weer zeer luxe kamer met "wasstraat" zoals een van onze medereizigers het noemt. We hebben hier namelijk een enorme badkamer, langwerpig met w.c., wastafel, regendouche en bad op een rij. En dan nog twee zwembaden (het hotel bestaat tenslotte uit twee gebouwen) en op 3 minuten het strand.

Misschien lukt het hier zelfs wel om foto's op de site te zetten. We zullen morgen eens proberen want het lijkt erop dat de computer hier een kaartlezer heeft.

• 04 Augustus 2014 - 21:04

Rina:

Hoi Tiny en Rene, ik heb net het reisverslag gelezen.Wat hebben jullie veel gezien,en ontzettend veel ondernomen,erg vermoeiend.Maar wat jullie allemaal hebben gezien,pakken ze jullie niet meer af.Ga nu maar lekker relaxen, wel wat aan beweging doen,want met al dat lekkere eten zal dat wel moeten, ha,ha,.Ach Tiny,geniet gewoon. Na de vakantie begin je gewoon weer met Aquajoggen!!!

• 05 Augustus 2014 - 10:37

Thea:

ik had nog willen reageren op het verslag van laatst toen jullie ook mochten zwemmen en relaxen. ik wou schrijven dat jullie toen toch nog echt vakantie hadden. maar dat is natuurlijk onzin want wat jullie allemaal meemaken en zien grenst toch aan het ongelofelijke. maar nu mogen jullie toch wat rustiger aan doen en dat kan ook geen kwaad, toch?